Sla over naar inhoud

Werken bij Brand New Day

Wie zijn we?

Wij zijn Brand New Day, online bank voor sparen, beleggen en pensioenen. Klanten komen bij ons omdat we de beste rekeningen aanbieden tegen extreem lage kosten én omdat er leuk volk werkt dat de beste service levert. Of het nu gaat om onze klantenservicemedewerkers of IT-teams: we rennen allemaal net zo hard voor de klant.

Saai, bankieren? No way. De vermogensmarkt is extreem groot. Het is een speerpunt in de strategie van bijna alle banken en verzekeraars. Ons hele pensioenstelsel gaat op z’n kop. Daar kun je in de krant elke dag over lezen. En daar bemoeien wij ons als brutale neobank lekker tegenaan. Op onze eigen manier… vrij en onverveerd!

De teams

De teams die Brand New Day voortstuwen in de vaart der (corporate) volkeren stellen zich hieronder graag even voor. Stuur gerust een open sollicitatie als jouw droomteam even geen vacature heeft.

IT-development

IT staat aan onze strategische basis. Een gelikte automatisering is van levensbelang voor ons voortbestaan. Enerzijds om onze kosten laag te houden en om concurrerend te blijven. Zonder top-IT kunnen we die gigantische hoeveelheid klanten met een relatief kleine club BND’ers niet van dienst zijn. En anderzijds natuurlijk voor die topservice. Want stempelafdelingen zijn traag en maken veel fouten.

Klantenservice

Het is onze strategie om onze klanten te verbazen met topservice. We stellen dus hoge eisen aan onze klantenservice: veel kennis, goede communicatieve skills en altijd behulpzaam en dienstbaar. Daar helpen we je bij. Je krijgt veel interne opleidingen en begeleiding. Ga je lekker? Dan kun je doorgroeien naar medior en senior en ga je anderen helpen en aansturen.

Marketing & sales

Als je dit leest, weet je wel wat marketing en sales inhoudt. Dat gaan we dus niet uitleggen. Wel dat we ons niet bedienen van ouderwetse, kortzichtige verkooptechnieken. We doen niet aan cold calling en slijten onze waren niet met spiegeltjes en kraaltjes. Daar zijn onze klanten ook veel te intelligent voor. Marketing & sales 3.0. En die gaat als de brandweer.

Operations

Wijzigingen voor klanten die niet volledig geautomatiseerd kunnen worden afgehandeld of die we moeten checken, pakt operations op. Ook zorgt ‘ops’ dat alle incasso’s en excasso’s goed verlopen en dat alle geld- en beleggingsmutaties op klantniveau worden afgehandeld. Operations is ook de hoeder van de integriteit van ons klantenbestand. Want we willen geen zaken doen met witwassers of malafide lieden die op sanctielijsten staan.

Product & beleggen

Het geld van onze klanten beleggen we wetenschappelijk. Alles is gericht op de optimale rendement/risicoverhouding. Daar komt heel wat bij kijken. Bij product & beleggen worden de fondsen van Brand New Day opgezet en beheerd. Hier worden ook onze mooie producten ontwikkeld en telkens weer verder fijngeslepen. Dit in overleg met de marketeers, finance en IT.

Finance & treasury

Alle geldstromen worden in kaart gebracht door onze schatkistbewaarders. Finance zorgt dat debet en credit van onze rekeningen elke dag in balans is en dat de huishoudboekjes van Brand New Day op orde zijn. Treasury richt zich specifiek op de balans van onze bank. Spaargeld van klanten wordt uitgezet en dat moet qua risico’s, rentabiliteit van het eigen vermogen én richtlijnen van de toezichthouders strak gehouden worden.

Risk & legal

Deze afdelingen zijn bij een financial niet meer weg te denken. Wetgever en toezichthouders vaardigen vele wetten en richtlijnen uit waar wij ons streng aan houden. Riskmanagement zorgt dat alle financiële en operationele risico’s goed in kaart zijn gebracht en beheersbaar zijn.

Support

Zonder support zijn we nergens. Daar kunnen we eerlijk over zijn. Zonder HR en officemanagement loopt alles hier in het honderd. Betwijfel je dat? Denk dan eens aan diegene die jouw contract, salaris, vergaderkamer, toegang tot kantoor of uitnodiging voor bedrijfsborrels en -feesten regelt.

De Brand New Day-cultuur

We kunnen je hier wel vertellen hoe gaaf en tof we wel niet zijn, maar wat als we je nou eens meenemen door de ogen van een van onze eigen medewerkers? Wellicht krijg je dan een beter beeld van hoe het er bij ons aan toegaat. Lees bijvoorbeeld eens hoe Thijs denkt over werken bij Brand New Day.